torsdag 4 september 2008

Välkommen in

Tack alla för alla fina komplimanger och fina kommentarer. Känns bra att få lite peppring när man är sjuk. Tyvärr är det inte bättre än. Och det blev väl inte bättre av att jag jobbade 10 - 22.30 igår :P MEN idag SKA jag ta det lugnt :)

Tänkte därför, efter att ha fått så fina kommentarer om min krans, bekänna att jag har varit florist och ägt en blomsteraffär, därför blev kransen ganska bra :) Men tack alla för komplimangerna det värmer.

Idag börjar rundvandringen i huset. Huset är inte helt klart med gardiner och sånt, men ni får ta det som det är :)

Vi börjar i "vår" hall, där man kommer i i huset
Vi är vid den röda pricken:)

Så här såg det ut innan renovering. Gula tapeter och ett mindre vackert golv.




Vi målade taket vitt, satte gräddgul-vit panel på väggarna för att få ett lantlig känsla.

Och självklart nytt golv.


Till höger när man kommer in har vi hatt hyllan. Älskar den. Har skohylla i samma serie.


Sko hyllan står till vänster när man kommer in. Min syster har sytt dynan och jag kuddarna:)



Rakt fram har vi 2 gaderober, Är värt hur mycket som helst då man kan "gömma" undan en massa skor, jackor och dylikt.
På står mina favis väskor. En hatt väska som jag köppt för en massa årsedan och en gamal resväska jag hittade på vår gamla vind. I väskan hittade jag en skatt....kolla...
....dessa, ur söta tyckte jag så dom ska få pryda väggen.

Titta, dom är spikade:)


den här gamla spiken hittade jag utanför vårt uthus, lycka, skorna ska få hänga på den.
Skorna ska hänga här under nyckelskåpet.
Denna lampa är jag också kär i. Tycker den passar så bra i denna hallen.
Breda allmogelister satte vi runt dörrposterna, så vackert.

Tänkte även uppdatera er angående min köksfläkt. Ja jag är naiv, trodde INTE mannen läste min blogg längre.

Men härom dagen när jag sa att jag skulle göra en rönnbärs krans frågade han "ska du hänga den på den FINA fläkten?" Jag- "ähhh, va, nä på dörren" Min hjärna började arbeta på högvarv. "vad menade han? visste han? hade han läst min blogg?" Han sa inget mer och jag vågade inte fråga utan hoppades väl lite att jag inbillat mig.
Men på kvällen kom det Mannen - " Om du nu tyckte fläkten var så jävla ful, VARFÖR sa du inget då??" Jag - "ehhh, öhhh, hmmmm" Mannen - " vi kan lämna tillbaka den om du nu mår så dåligt över en fläkt" Jag - " ehhh, NEJ, den var ju så bra och den KANSKE blir snygg när den väl sitter på plats:) " Mannen - " nä men vi lämnar tillbaka den" Jag - " Näe det var ju inte så jag menade, jag bara TÄNKTE att eftersom vi köpte en 60 fläkt fast det skulle vara en 70 så KANSKE vi kunde bygga en kåpa utan på OM det blir fult" Mannen - "suck, ja men då gör vi väl det då" Därmed var diskussionen avslutad.

Ja, jag skäms lite över klankat på min man och hans smak. Men lite lättad är jag över att det KANSKE blir en fläkt som passar i vårt hem. Och han har inte verkat sur eller så. Så han förstod kanske min syn på det hela, hoppas jag i varje fall:)

Ett sista tillägg. Har fått frågan av en del om det är huset på den översta bilden vi bor i, Ja det är det, vårt underbara hus:)
Någon vill ha min uppmärksamhet:)
Imorgon blir det köket. Ses då.
Kram E

16 kommentarer:

Hagbacken sa...

Men gusikken...skulle nog lägga ifrån mig direkt om en sån goding sökte MIN uppmärksamhet! Ni ser ut att ha det jättefin, kul att få se skissen över planlösningen. Hoppas du snart blir piggare, och att det går över!

Jasså du har varit florist, det måste ha varit roligt!

Och du-tuusen tack för dina fina ord, jag blir verkligen rörd då du skriver sådant..ursäkta min blödighet..men du är säkerligen en fantastiskt, varm mamma! Du verkar väldigt varm själv som människa! Stoor bamsekram till dig du goa´!

Ibland kan det behövas att mannen får tänka till, kanske smälta vissa saker för att sedan förstå hur "viktigt" en del saker kan vara för oss kvinnor...tyckte han var gullig som erbjöd sig att ni kunde ta den du ville ha fr början...

De läser nog emellanåt våra bloggar, men vill nog inte erkänna det i första hand..;)

Skorna var underbara....

Tusen kramar//Linda

Om det är ok så länkar jag till dig och gör reklam för dig i mitt nästa inlägg?? För jag vill att fler ska få upptäcka din fina sida, och DIG som person då jag tycker så mycket om dig..och gjorde direkt från början!

Änglahem sa...

Vad fint det blev i hallen!!!
Garderog jaaa...det blir jag lite avis på*tihi*, vi har typ en mini, mini hall! Snyggt med panelen och golvet blev ju jättebra!

Vilken fin krans du gjort! Florist, jaaa det kunde man ge sig sjutton på*fniss*, så fin som den blev!

Maken din var ju rätt så gullig där ang fläkten tycker jag, dom inser nog inte hur viktigt vissa (eller många) saker är för oss kvinns*fniss*. Dom ser nog inte riktigt helheten som vi gör, iaf inte förräns det blivit verklighet....iaf vad jag tror.

Hua mig! din stackare! Hoppas snart att det blir bättre, låter lite ont*ajj*. Bokstavssjukdom!...vem vet*fniss*, inte ger jag mig ut och promenixar 4 km när jag har feber inte!! Snälla gumman du får ju vara rädd om dig!

Krya på dig!!
Kram, Ulrika

Änglahem sa...

Garderog?!?!...hrmmm...nytt ord där tror jag.....menar ju självfallet Garderob! ibland går det lite för fort!

Stina sa...

Det där var en fin hall, kan jag säga.

Vilken liten gosing du har.:-)
Kram

...med tiden som hjälp-Linda sa...

Hej på dej! Vilken fin blogg du har!!! Ny för mej! Hit kommer jag gärna tillbaka igen! //Linda

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilken liten sötnoskatt! :) Han pockar verkligen på uppmärksamhet den!

Kram Jenny

Lundis sa...

Härligt att du får en ledig dag nu då när du är lite krasslig. Men hur troligt är det att du kommer ligga under täcket och kurera dig? ;) Blir spännande att se vad du hittar på för pyssel denna dag. Kramar!

Sallys hus sa...

Hallå där!

Stackars dig...inte kul att vara sjuk..hoppas du blir frisk snart!

Hos oss krånglar telefonledningen så ibland går det inte att prata i telefonen och när man är ute på internet stängs det plötsligt bara av.....:(
Nu sitter jag på jobbet o gäspar...ska nog åka hem snart för jag får ändå inget gjort.

Vilken massa inlägg du gjort....å va roligt att få se en planskiss över huset.......man hänger med mer då i alla vinklar å vrår....det måste jag härma nån gång...;)

Håller med alla om att kransen är jätte fin.....småler lite åt episoden med fläkten......fniss....
Fast ibland kan det ju faktiskt bli riktigt snyggt att bryta av med nåt modernt mitt i allt lantligt....
Jag stor gillar din vägg med alla fotografierna.
det finns en levernatör som säljer foton på Indier....de har satt upp på ett liknande sätt...en massa svartvita bilder i olika storlekar sådär....super snyggt!
Va mysigt att sitta å oyssla med barnen så där.
Det brukar min dotter o jag göra...men nu var det länge sedan känns det som...
Hos oss är det bara kaos...och vi får aldrig tid att slutföra Sessans rum...::(
I kväll ska vi i alla fall spackla igen alla små spikhål.....små steg du vet...:)

Så du har varit florist...eller är...det är väl inget man slutar vara bara för att man inte jobbar med det längre....precis som jag är skräddare men inte jobbar som det längre.
Men va kul...har alltid sagt att jag ska jobba med blommor i mitt nästa liv....

Ha en super härlig helg!
Kraaaaam

Viola sa...

Hejsan, har lovat Linda att besöka dig och det gör jag så gärna och vet med mig att jag har varit inne hos dig för ett tag och hälsat på. Vad kul och se ritningen och sedan förvandlingen, vilket lyft. Vilken rar misse, den går välan inte att motstå kan jag tänka. Ha en bra helg, kram VIOLAN

Gårdsromantik sa...

Men så spännande med planlösning och rundvandring!
Hör till mina favoriter.

Kram Maud

Malin sa...

Hej!
Hihi =) Ja såna diskussioner kan det vara här hemma också ibland =)
Eran hall blev verkligen superfin efter renoveringen.
Trevlig helg!
Kram Malin

Evelinas hus sa...

Hej,
Vilken fin hall!
Du undrade om krokarna...jag har köpt dom på tradera för väldigt länge sen. Skulle gärna ha fler men vet tyvärr inte tillverkare.
Kram Caroline

Inspiration i vitt sa...

Vilken go kisse du har som vill ha din uppmärksamhet.

Pinsamt det där med fläkten men kanske lite bra oxå så att det blir bra till sist.
Hallen är supersnygg, verkligen noga genomtänkt och vacker.
Kram/Ingela.

Millas hem sa...

Hejsan!
Nix, jag har inte gjort struten själv. Den är från Rosengårdensinredning. Tror att det är lavendel i den, doften är ljuvlig!
Många gör sina strutar själv, så prova!
Kram Camilla

sabina sa...

Hallen blev jättesnygg efter er make-over!!

Tack för att du jämt skriver så snällt till mig!!

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket arbete ni har gjort! Så fint!

Sköt om dig!

Kramar!