tisdag 2 september 2008

Rastlös med bihåleinflammation

Idag är jag sjuk. Jag har bihåleinflammation och feber. Tyvärr tål jag inte penicillin så jag får snällt dras med det.

Och för er som inte känner mig så måste man helst bryta bägge benen på mig för att jag ska ligga ner och ta det lugnt :)

Så vad har jag då hittat på när jag har haft en dag hemma. Jo jag har gått ner till affären (bara 4 km fram och tillbaka, men ändå ansträngande då man har feber :P och svårt att andas genom näsan) Sedan kom jag hem och målade om en möbel, gick och plockade rönnbär och nypon, gjorde en dörrkrans. Pysslade ihop tändsticksaskarna ihop med Mini Me och hennes kompis. Måste här berätta att jag var tvungen att måla alla askarna med vit färg runt kanterna så att det verkligen inte stack fram minsta lilla röda färg :) Sedan kom jag på att jag skulle göra om en burk som stått länge och väntat på att förskönas och efter det hann jag slå in lite ljus. Och här emellan har jag ju då ätit lite, kört barnen på gympa, fikat med gubben, fikat med syrran och dammsugit hela huset.

Vad gör ni när ni är sjuka??? Är det bara jag som blir så rastlös av att vara hemma?? Eller har jag typ någon bokstavs sjukdom??

Ja, ja i vilket fall som helst så kommer lite bilder på allt. VARNING mycket bilder.
Sådant du behöver till en krans:)
halva kransen klar

hela klar, tyvärr syns inte nyponen så väl

ett gammalt rep blir rosett, me like

2 av tändsticksaskarna, allt som är vitt på dom har jag målat:)

så här såg burken ut.......

...efter en omgång sprayfärg....

.....och med lite vackra bilder och spets :)

Alla grejerna på brickan, satte även en gammal bild i den fina gamla ramen. Här ser man även mina inslagna ljus.

Hade rätt min man fick lite krupp över tändsticksaskarna, men jag la upp det som att barnen så gärna ville pyssla;)

Det var min dag

Kram på er

18 kommentarer:

Hagbacken sa...

Åhh vad fint det blev..och vad duktig du är på att göra kransar!

Jo, visst blir man rastlös av att vara sjuk..men sen beror det på HUR sjuk jag är..men har man legat nerbäddad en halv dag så spritter det i benen..men tycker min kropp säger till när det är nog!

Hoppas du kryar på dig//Kram Linda

Lundis sa...

Hej vännen! Hoppas du snart blir frisk! Jag är likadan som du när jag är sjuk. Man får binda fast mig om jag ska ligga still. Du och mannen får jättegärna komma och hälsa på oss i början på oktober :) Då får ni se våran nya lya och kanske en bebbe om den tittat ut då he he

Kram!

johanna sa...

Hihi....du är ju rolig. Att du orar när du är sjuk , men det låter som en riktigt mysig dag ändå. Vad fin din krans blev , måste göra en sådan oxå=)... Min kamera är en riktigt kass kamera , så jag blev så glad att du tyckte det blev fina bilder. Det är en agfa kamera
Krya på dig nu o försök vila lite=)
Kraaam

MiaMaria sa...

Hej!

Så fin kransen blev....

Och en massa härlgt pyssel....
Krya på sig....

Lycka till inne hos mig och ha en bra dag!
MiaMaria

Tantbruns sa...

Lycka till i tävlingen!
Kramar A

Hagbacken sa...

Men gulle gulle dig Emma! Gud så du skämmer bort mig med mycket fina komplmanger..jag blir alldeles generad!!

Du förgyller min dag, men säger inte så för att jag vill tigga mer fina komplimanger av dig...men du verkar vara en sån fin människa!

Vad skönt att höra att du upplevt samma sak vad gäller dina syskon!

Man ska inte som du säger gå och oroa sig i förväg, men ibland kommer det över en ändå....

Sen det där med vikten..förhoppningsvis kommer jag igång då vovvsen kommer hem då jag MÅSTE ut om inte annat!

Hoppas du känner dig piggare idag, krya på dig vännen!

Kram Linda

Galleri MochB sa...

Tänk vad mycket man får gjort ibland och tydligen extra mycket om man är sjuk...:O) Känner mej också lite vissen och krasslig men har ändå just dammsugit... Härlig krans och allt annat blev också jättefint!! Krya på dej!

Ann-Catrin sa...

Men lilla vän!!

vad du fixar och donar trots att du är sjuk!!
Så fina saker..blir alldeles stum.. vad duktig du är!!

Krya på dig nu!
Ann-Catrin

Anonym sa...

Men Lovely då!!!
Du måste faktiskt försöka vila lite ibland oxå, men visst jag vet ju att det inte finns nåt som heter så för dig ;)Men du måste va rädd om dig min vän!!
Jättefin krans, tror du pyssliga jag kan göra nåt sånt?? HAHAHAHA :D skulle inte tro det, på sin höjd klistra lite på askarna men tålamod till att sitta och pilla m det vita sen efter det skulle ju alldrig hända!! Hoppas det gått bra på jobbet idag och att förkylningen inte kommer ikapp dig igen efter allt nässpray!:D Då ses vi kanske i morgon, krya på dig gumman.
Stor kram från pyssel Soffan...

me and alice sa...

Heej!
Vad fin burken blev när du målade den och kransen var också jätte fin...
Hoppas du kryar på dig snart!!
Kraam Alice

Galleri Hönshuset sa...

Hej Emma. Vad pysslig du är, så fina grejer. Jag gillar kransen. Den ser så välkomnande ut där den hänger ;) Ha det gott o krya på dig. Kram Pirre

I ett litet hus sa...

Så fint, så fin, så fint!!!

Jag är också jätte rastlös när jag är hemma och är sjuk! Du borde ju vara sjuk oftare så mycket fint du spottar ur dig!

Ha det gott!

Mjuka sa...

Kransen var ju helt ljuvlig!! En sådan skulle man vilja ha på dörren!! Du är lite som jag, knappt om man brutit båda benen skulle man va still :-) Härligt med en sån energi
kramkram M

Lilla Blanka sa...

Hej Emma!

Jösses att du orkar hålla på så med bihåleinflammation och feber :o

Du har i alla fall gjort en massa vackert..kransen i steg för steg (jättebra!) är ju hur fin som helst!

Kram och krya på dig goa vän!
Mia

Marie sa...

Så mycket fint du har pysslat ihop, vad duktig du är!

Kram Marie

Ps. Grattis till sifonerna!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fin krans du har gjort!
Hoppas att du kryar på dig....kan inte heller vara stilla när jag är sjuk,tror inte att det är nån bokstav tror att det är kvinnors sjukdom...ler
Kram Irene

Hem och Lycka sa...

Men ojoj vad du pysslar trots att du är sjuk. Vad fint du gjort - kransar, tändsticksaskar och allt.. kram!

Emm´s design sa...

Vilen inspiration du bjuder på! Fantastiskt fina saker! Återkommer gärna hit :-)
//Emm