lördag 13 september 2008

Min man = min hjälte

Det är lätt att klaga på sin käresta, sedan glömma att påpeka allt som är underbart med dom. Känner att jag på sistone mer på pekat min mans brister än hans fina sidor.

Min man har väl alltid varit min hjälte som stått vid min sida trotts alla tunga stunder pga. av min sjukdom, tagit hand om än och stöttat en efter alla operationer osv. När jag knappt kunde gå bar han mig upp för trappan i vårt gamla hus för att vi skulle kunna sova tillsammans. För att göra en lång historia kort, han är min hjälte.

Och idag höjde han sig ännu högre på min hjälte lista. Ni vet den lilla diskussion vi har haft om vår köksfläkt, om inte läs gamla inlägg. Idag när jag var på fotbollsmatch med Mini Me så tog han tag i vår fläkt och började bygga den kåpa jag hela tiden velat ha. Och den blir helt underbar. Visst den är inte klar ännu, men man ser att den har potential :) utan tvekan.



Här kommer en serie bilder som visar hur långt vi/han har kommit




Här är första regelana på plats

sett från sidan, märk väl den utfrästa överliggan (?) vet inte om det heter så, men det lät bra :)

Ännu en litst på plats för att skapa rätt stämning och överdelen på plats. Spaklad och snart klar för målning.

Så härligt att man ALDRIG är ensam när man lagar mat i vårat kök.....

.... 2 sty håller sig nära om man skulle råka tappa något, Märk väl hur pigg vår katt har blivit igen efter operation och allt:)

Kommer att återkomma med uppdatering av fläkten när vi målat den imorgon :)

Ännu en höstkrans. Gjorde den av härligt färgade lönnlöv.

Sist men inte minst så har jag fått en utmärkelse av Linda "lantliv i lägenhet" 1000 tack Linda du är underbar.

Ska skicka vidare den men ska ha lite betänketid först, då det finns sååå mååånga härliga bloggare.

Men håll med om att "gubben" min är en hjälte som snickra ihop min drömfläkt, han är värd alla utmärkelse som finns:)

Trevlig Lördag kram E

18 kommentarer:

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så gullig make du har!
Den kommer att bli super fin och vilken fin krans du har gjort.
Kram Irene

Gårdsromantik sa...

Vilkenvacker krans!

Den där fläktkåpan blev ju superfin - så kul att få se den målad senare.

Kram Maud

Anonym sa...

vilken vacker krans du gjort, nu har du inspererat mig att göra en med :) vad duktig m är tror han kommer att göra den kåpa du drömt om! kram lillsizt dä.

Ankan sa...

Å, vilken fin krans du har gjort! Nu blev jag jätteinspirerad att själv göra en!! Vilken händig make du har också! Ska bli kul att se den färdiga fläkten!
/Ha en trevlig vecka

Ankan sa...

Måste också kommentera din fina kökslampa! Vi har en likadan, kopparfärgad ;)

MiaMaria sa...

Hej Emma!

Men så läcker krans du gjort!!!!

Och vilket bra tips med fläktkåpan...det ska jag lägga på minnet....får jag ingen murad kan man ju alltid göra en enklare variant.......spännande att se slutresultatet....

Ha´en bra söndag!
MiaMaria

Lundis sa...

Ni är så söta ni två!! Vi har tur du och jag Emma som har så underbara karlar :)Kramar till er båda!

hemma bäst sa...

vilken fin krans! jag har också gjort kransar i helg, hittade tyvärr inga rönnbär. kram jennie

Galleri Hönshuset sa...

Hej Emma. Visst är det härligt o bo med en hjälte ;) Det kommer o bli så fint i köket med den fläkten...Du får mer än gärna meila mig kort på både den svarta o det vita skrivbordet. Tusen tack. Ha en bra Måndag. Kram Pirre

johanna sa...

Han låter som en sann hjälte....vad goa ni låter tillsammans.
Fläkten blir så fin!
kraaaam

Galleri MochB sa...

Det blir till att kocka något riktigt smarrigt åt honom under fläkten så fort den är klar...:O) Härlig krans med härliga höstfärger!

Änglahem sa...

Åhhh.....Emma.....jag är grön av avund här!....inte bara för att du får en sådan fin fläkt (han förstod precis vad du menade?) utan jag såg att ni har en kamin i Köket!!!!!! min stora dröm!..nja eller EN av dom!*fniss*....så himla mysigt och gammeldags!

Operation?....vad har jag missat? trodde jag läst hela din blogg, men jag får nog ta mig en ny kik förstår jag....ska bara hämta lillsnuttan från skolan nu.

Hej så länge!
Kramar, Ulrika

Skatan sa...

Bra inlägg! Det är skönt att vara två. Två som dessutom spelar på samma lag...

Ha en fin dag,

Anna

me and alice sa...

Vilken förändring det blev i ert kök! Jättafint!!
Fläktkåpan blir jättefin! Bra ide´!
Kram Susanne

Emmas Vita Hus sa...

Vilken fin krans och så söt make du har! Det är tur att man har dem! Tack för din söta kommentar om mitt badrum! Nu finns det nya bilder upplagda så välkommen in om du vill! Kram

Mjuka sa...

Åh va kul att se förändringen!! Vilken vacker krans du gjort, jag kan helt enkelt inte få till det snyggt när jag binder, men kanske övning ger färdighet
Grattis till den vackra awarden, så fin den är!!
kramar M

Hagbacken sa...

Heej Emma-vännen! din karl låter heelt underbar, blir lite avundsjuk faktiskt...alla karlar är ju bra på sina sätt, men här är det inte helt problemfritt kan jag erkänna...

Log och fick en tår i ögat då jag läste att han bar dig uppför--törs ej skriva mer, min ligger bredvid..kanske berättar mer ngn gng...


Varma kramar//Linda

Sallys hus sa...

Heeej!

Vilket otroligt gulligt inlägg....jag blev alldeles tårögd.....för vist är det ofta så.....att vi är snabba på att gnälla och glömmer den där lilla hjälten...
(Sen kanske vissa är mer hjältar än andra....blink..)
Min man håller nog som bäst påa tt måla Kajsas golv för sista gången just nu...(jag är på jobbet)....han skulle ju inte alls hjälpa till från början...det var ju mitt projekt!

Er köksfläkt kommer bli såååå fin!
Ska bli kul att få sen när den är klar!

Hoppas du är helt frisk nu då...
Ha en härlig dag!
Kraaaam