onsdag 24 september 2008

Kaos smittar av sig, finns det bot??

Ja så är det faktiskt. Från det att skåpen flyttade ut i hallen så har ett kaos sakta men säkert trängt in i nästan varje rum. Läskigt, jag vet.


Går man ut i köket står det grejer i var hörn som inte ens ska vara i köket, i hallen står flera verktygslådor ut fällda för att maken använder detta i renoveringen av toan. I andra hallen står dammsugaren framme och väntar på att bli använd så fort alla grejer avlägsnats i alla andra rum. Det blir liksom en ond cirkel.


Men tror det eller ej idag kom skåpen ner i källaren, fast jag bara kunde hålla med 4 fingrar på höger handen :P

Vi fick även avlägsnat allt skräp från toan som hamnat på gräsmattan under fönstret, nedanför toan :) Ja, jag tycker vi har varit effektiva. Och ÄNTLIGEN kan jag städa.

Men bäst tycker jag nog det är att lampan har kommit på plats. Min man har plockat fram sin bästa sida och gjort sin fru lycklig. Gissa vem som fick snurra vitt tyg runt kedjan :D Me happy.

Kolla vad fint, med vitt tyg och allt;)

Men ännu finare när man tänder den:D

Ha ha ha, ja hur gick det med fingret då??? Jo, jag hade visst råkat klippa av den senan som sträcker upp fingret och fått det ur led.

Och det är nu jag är rädd för att ni ska sucka och tänka hur klantig är den människan egentligen?? Tro mig, tanken har slagit mig med.

MEN jag har en teori som jag funderade ut på sjukan igår (man har ju några timmar på sig så att säga, tillbringade 4 timmar där igår) Jo, min teori lyder så här: att är man trött, glad, arg eller av någon anledning O-fokuserad, så tror jag att man lättare skada sig.

Jag var lite trött men framförallt var jag väldigt glad då jag lyckades pruta ner min fina lampa med 200 kr. Och då tappar man nog fokus på det man gör och vips så har man fastnat med fingret i bildörren. Tro mig jag blev MYCKET förvånad, så förvånad att jag slet bort fingret istället för att öppna bildörren:) Men det är bara en teori jag har :D

Jag är en väldigt glad människa därför skada jag mig ofta, kan det inte vara så?????

Kolla så mesigt det kan bli, hahaha.

Ha det bäst kram E

Ps. missa inte utlottningen på "Emmas vita hus" Ds.

11 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!

Ojoj vad det ser ont ut med fingret..! När jag var liten fastnade jag med fingret i en bastudörr och slet av hela figertoppen..oj vad det gjorde ont och vad det blödde..min mamma var halt hysterisk och virade in fingertopp på fingret :) Fingret ser nästan helt normalt ut idag haha

Takkronan var fin, ser jättevacker ut!

Kram
Mia

Anonym sa...

Emma, Emma...som fingret råkade klämma...
Skämt åsido - fasiken...Aj, aj...

Pussåkram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å ej jag skrev en låååång en som försvann. Försöker igen, men nu är det inte lika spontant mer... Suck.

Stackars dig med fingret, men jag försår att det kan gå så när man gjort ett sådanr superfynd! Jättefin är den, jag blir lite sugen på en egen!!!

Och det där med kaos som förflyttar sig runt överallt känner jag igen. Usch, här har jag SNART fått ordning på nedervåningen, nu är det bara övervåningen och källaren kvar.
Så går det med för stor fyndar-näsa... ;)

Sköt om dig och fingret!
Kram Hanna

Sallys hus sa...

Aj aj aj......det där är inte kul...
Slet av ledbandet i tummen för några år sedan.....operation och en massa trassel....hu....
Man är ju så nedrans känslig i händerna....
Ååååå så härligt med nytt badrum.....ler lite åt dig.....jag levde i totalkaos i många många veckor...nu lever jag bara i lite kaos...fniss....
Lampan blev jätte fin så som du ville ha den......:)
Ha en härlig helg!
Kraaaaam

Lantliga drömmar sa...

Ja usch så fort kaos smittar av sig i resten av hemmet!
Hoppas att du kryar på dig snart och blir bra i fingret!

Ha en mysig helg och njut av skenet av den nya taklampan! :-)

sabina sa...

Vad fin lampan är! Vilket sken den ger! Härligt!

Roligt att du gillade mina änglar. :) Jag bor ju då i Finland så om du vill ha en är det nästan via posten vi måste ta det..

sabina sa...

Jag vill ha 30 kr för ängeln och med frakten till så blir det 50 kr allt som allt!

Kamomilla sa...

kaos smittar jo, huh ändå. När vi hade kaos i köket nyligen hände det konstiga saker i resten av huset också...
Aj aj då med ditt finger. *blåser*
Hoppas det inte är allt för sjukt mer.

me and alice sa...

Aj vad det måste ha gjort fasligt ont. Tycker man är extra känslig i fingrarna... Hoppas det läker som det ska!!
Lampan blev fin!!
Kram Susanne

Beas sa...

Jag känner igen mig i det där med kaoset som kryper på en, sakta men säkert. Men...fint blir det ju när man fått allt klart.

Tråkigt med fingret, hoppas att det snart känns bättre.

Hagbacken sa...

Hallå, du kan slänga mitt mail..jag hittade hit till slut! *glad* Nu kan jag följa dig och ditt onda finger, renoveringen igen..*s*

Kram på dig//Linda