söndag 28 september 2008

Vilken loppis runda:)........

Vissa gånger ger vissa turer på loppis mer än andra gånger. Idag var en sådan dag. Det var sista öppet dagen för sommar säsongen på Östragård utanför Moheda. Mitt favis ställe (ett av dom i varje fall) Så självklart hade jag och syrran planerat in detta läääänge. Lite naiva var vi väl när vi trodde att det skulle vara lite folk där idag. Japp totalt fel, det var MYCKET folk där idag.

Ska väl förklara vad hur jag går till väga när jag går på loppis. För det första så vet jag oftast exakt vad det är jag vill ha. Jag har en väldigt klar bild över hur alla rummen ska se ut i vårat hus, alltså vad det är jag "behöver" få med mig hem från en loppis :)

Är ju i stort sett klar med köket, det är väl typ byta luckor och bänkskivor fixa till lite i 2 skåp. + en golvlist, sen är det klart. Har ju inte den ekonomin nu för att byta luckorna så det blir ju ändå inte nu.

Alltså har jag ju fullt upp med att planera matsals rummet.

Ursäkta den fruktansvärt dåliga bilden

Kommer ni ihåg dessa, dom ska pryda matsalsbordet

Nästan direkt när vi kommer dit springer jag på den lampfot jag har letat hur länge som helst efter, den bara står där och ropa "Emma, Emma här är jag" helt chokad hänger jag på en reserverad lapp då jag hade förberett dessa innan. Helt sjukt att den bara stod där och kallade på mig.

Den ska ju då förstås bli vit, lite chabbad och få en vit lykta att hålla upp :)

Vi tar och tränger oss runt ett par varv, trångt när det är så mycket folk, besluta oss sedan för att gå in i verkstads delen. Först kommer jag på den fina iden att jag kan göra om en gammal låda till bestisks låda. Så jag o syrran väljer med omsorg ut en med porslinsknopp på (kommer att bli så fin) När vi sedan traskar om kring och letar efter mitt brev ställ hittar syrran en jättefin gammal låda som det står margarin på med söta små järnfästen på, 25 kr, som hittat. Den fick bli min servett förvaring istället.

Tyvärr hade det hunnit bli mörkt innan jag fick fram kameran så det syns dåligt vad som står på lådan, ska lägga in en bättre bild så fort jag kan :)


Super nöjd går vi vidare. Råkar då springa på små söta mått, som jag helt enkelt inte kunde motstå. Egentligen brukar jag vara hård och försöka hålla mig till min lista, men dom var så söta att jag hade ångrat mig resten av livet om dom inte fick följa med.

1/4 kopp, 1/2 kopp och 1 kopp, guuud så sött

När vi nästan är klara att ge upp för dagen får vi syn på matsals möblemanget med stort M. Jag har letat efter ett "äpplet" möblemang gärna det mörkare, och helt plötsligt äger jag ett :) visst är det fantastiskt. Tur att jag tagit skåpbilen med, hade väl på känn att det äntligen var min tur.

Mitt fina möblemang, visst det var "bara" 4 stolar till. Men som tur är kan man hitta "äpplet" stolar billigt lite överallt, så det är inget jag bekymra mig över. Och som tur är håller ju syrran på att utbilda sig till tapetserare, så hon ska få klä om stolarna.

Dessa ropade jag ju in på en auktion i våras dom ska ju också pryda bordet senare.


Gardinerna var ju redan lösta då min egen lilla loppistant fixade en HEL LÅDA med fina gamla lakan med monogram.


Så nu efter kan man väl säga att jag betade av min lista ganska bra.


I eftermiddag spelade Midi Me sin sista match för säsongen. Många supotrar fanns på plats. Bägge syrrorna, Miss S, Mister Jimbo, lilla A, Brorsan och hans sambo. Dom vann med 4-3. Bättre slut kan det väl inte bli.


Kommer förmodligen att bli dåligt med inlägg i veckan då den ser fullbokad ut :) Men ska göra mitt bästa.
Kram E

8 kommentarer:

Änglahem sa...

Vilka fina saker du fann på Östregård!!

Sista dagen av sommaröppet?....jaa sommaren är ju slut men är det stängt för säsongen nu då eller....året kanske jag menar....?

Grattis till Midi Me, måste varit en spännande match!

Ha en bra vecka!

Kram, Ulrika

Galleri MochB sa...

Oj så många fina fynd du gjorde! Och visst är det underbart när man hittar precis det man söker. Det är ju dubbellycka...:O) Lampfoten var fättefin och gamla vackra lådor kan man inte få för många av. Ha en bra vecka!

Anonym sa...

Du är ju riktigt en hejare på att fynda på loppis : ) Verkligt fina saker du hittat!!

In my house sa...

Hej hopp... Gled in här av en slump,,, en trevlig slump... Vi hade oxå tänkt ka till Moheda i Söndags,,, men de blev andra planer... Det va ju sista "trodde vi" men dom öppnar igen i Nov,,, så jag kunde hålla mig tills då (och givetsvis spara dom pengar som hade gått åt om man åkte dit) =) Finns ju sååå mycket,,, och alltid hittar man en mängd!!! Du hittade ju kanon saker!!!!

Babbale babbel ifrån mig =)

Kram josse

Viola sa...

HÄRLIGA FYND DU HAR GJORT, IBLAND HAR MAN FLYT OCH PLÖTSLIGT STÅR PINALEN BARA DÄR SOM MAN KANSKE HAR LETAT EFTER I EVIGHET, GRATTIS TILL ATT DET VACKRA! HA EN BRA VECKA, KRAM VIOLAN

Betty sa...

Åååå har ni varit i Moheda det vill jag oxå åka igen ! Grattis till alla fina fynd.

Kramar från Betty !

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jäklar, du är en bra "loppare"! Att ha en lista med sig med saker som behövs... Otroligt tycker jag! Då slipper man som mig problemet med var sakerna ska vara någonstans. Bra jobbat tycker jag, tänk att du hittade så mycket!

Angående pallen så är 275kr ungefär vad man får ge för en sådan på loppis eller auktion, iaf här uppe. ja, alltså det är inte i överkant om man säger så.


ha det gott!
Kram Hanna

Skatan sa...

Hej!

Men hjälp vad du har fyndat mycket spännande :) De där kandelabrarna skulle jag gärna äga! Bord och stolar går inte heller av för hackor. Kul!!

Angåede spegeln. Nej, jag förstår. Tog ett lurigt foto. I skärpa är ramen och en del av en ljusslinga som ligger runt om den. Suddigt i glaset syns vad som finns längre in i rummet...

/Lurigt trötto