tisdag 9 september 2008

Köket

Ursäkta att det dröjt med inlägget. Många faktorer har spelat in i denna försening, igår en skadad rygg.

Hade nämligen mitt första skivstångspass igår på ett företag. Man har ju längtat så och energin sprudlade. Detta gör att man inte alltid tänker sig för när man ta tag i saker och ting. Så efter passet, som jag var HELNÖJD med, så studsade jag omkring på små moln. Och skulle börja packa ihop mina redskap på ca 6-700 kg :P Och ta ett gäng för många stänger samtidigt, och sträcker ut ett muskelfäste, aj. Så igår gick jag runt som en gammal farbror och suckade och stånkade, alltså inget inlägg.

Men idag kommer inlägget med vårat kök. Är nu bara rädd att förväntningarna har blivit för höga pga av väntan:) Så jag säger det nu innan, köket är inte klart.
Ni befinner er vid den röda plutten


Så här såg det ut innan renoveringen började. Rosa väggar brun plast matta och bastu vaning på taket.

Som köket ser ut nu när man tittar in från "vår" hall. Nytt golv, nya tapeter (gråa) vitmålat tak. När ekonomin tillåter det ska luckorna bytas till Lidingö luckor från stora I.



(här ser ni det påbörjade projektet med fläkten)




Rosa tapeter som inte föll oss i smaken alls.


Köket sett från "fin" hallen.



Som köket ser ut nu från "fin" hallen



Mitt älskade vitrinskåp. Det var på väg till tipen men jag räddade det och lutade av det sedan satte vi i glas i stället för dom gamla trä speglarna som var sönder.




Kedddyn som vi är så lyckliga över. Kommer bli sååå många myskvällar i höst och vinter här framför. Alltså den var här när vi köppte huset ska jag tillägga.


Min älskade verktygslåda som jag fick kämpa hårt för (läs inlägg från juni)

Där förvara jag alla trevliga inredningstidningar jag läser.


På kedddyn står mina älskade ljusstakar. Hittade dom när vi skulle flytta. Tänk hur lätt det är att glömma vad man har för grejer egentligen.



Borta vid den "riktiga" spisen står dessa skönheter. Radion är från mannens mormor. Den fungerar fast bara upp till p3:)



Framför det ena fönstret. Har ju inga fönsterbräder:(


Hade lite bjudning i helgen, eller knytis. Så då passade Mini Me och jag på att duka därefter.

Gamla bilder går att använda till mycket:)

När mökret kom så tände vi ljus, älskar att ha tända ljus.

passade då även på att tända den fina lyktan jag fick i present för ett tag sedan.
Har suttit med detta inlägg ett par timmar nu. Har nämligen haft 2 st 8 åringar som bakar skones samtidigt. Och 2 st 8 åringar med 2 st starka viljor och en bakbunke är inte lätt.
Men NU äntligen är både baket och inlägget klart*ler*.
Kraaaammmm E

11 kommentarer:

Hagbacken sa...

men ärligt talat Emma, jag tänkte direkt vad fint då jag såg före-bilden, men viist blev det mycket bättre..det blev verkligen fint! Och vilken underbar öppen sspis, och sskåpet...ja, jag förstår att ni är heelnöjda!

SEN VET DU ATT ÄVEN EN ÄNGEL/SOL KAN HA MÅNGA FLÄCKAR....Så säg inte så, jag är ingen mer ängel än vad du är...

Stoora kramar Linda

Hagbacken sa...

ursäkta alla stav-fel...;)

Lilla huset på prärien sa...

Oj vilken skillnad det har blivit!! Det blev mycket bättre med grått tyckte jag. Och ditt skåp blev verkligen vackert! Snyggt med glas i. Nu måste jag surfa vidare och se varför du fick fajtas hårt för verktygslådan...

Kram Jenny

Hagbacken sa...

Det minsta jag kan göra för dig är att ge dig en liten sak på sidan längre ner i mitt sidoinlägg!

Kram på dig//Linda

Gårdsromantik sa...

Så fint kök ni har!
Vad mysigt med kamin i köket - vi kommer att få en öppen spis - får se om vi gör om den till kamin?

KramMaud

Galleri MochB sa...

Vilken skillnad! Tänk vad lite färg och tapet kan göra... Vad mysigt med en öppen spis i köket! Jag gillar dina spetsgardiner, och rönnbärslyktorna på bordet... ;O)

Lundis sa...

Hej vännen! jag vill hem till er och mysa!! Hade varit såå nice att sitta i erat kök och dricka te och snacka skit :) Det ser jättemysigt ut Kram!

Monkan sa...

Åh så fint det blev ! Golvet var en riktig hit, som mycket annat förstås också.
Vi har Lidingö luckor och me love them!
lycka till med fortsättningen
Monika

Marie sa...

Så fint köket blev, vilken skillnad! Gillar ditt vackra vitrinskåp och så blir jag ju väldans nyfiken på verktygslådan. Måste läsa mer om den, hihi.

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Marie

Ps. Loppisen som jag var på förra helgen och som bara är vartannat år är i Gullspång.

Galleri Hönshuset sa...

Hej Emma. Vad fint det blev. Jag längtar till våran köksrenoovering. Men mannen sa senast idag "Efter att vi är klara med verandan, tar jag ett sabbatsår från renoveringen av huset" Ha ha...visst kan du det. Men jag vet hur det är, han är som jag, han kan inte låta bli =)

Vilken häftig gammal radio. Ha det gott. Kram Pirre

Millas hem sa...

Riktigt fint blev köket! Gillar också din vektygslåda med tidningar!
Lyktan du fick är också söt!
Ha en trevlig helg!
Kram Camilla