måndag 1 september 2008

Katt i tratt

Kisse mår under omständigheterna bättre idag. Känns hoppfullt. visst han är inte sig lik men det tar väl ett par dagar.

Katt i tratt.
Vad står på listan idag då??
Jo min man (känns som jag klanka lite väl mycket på honom nu) köppte ett paket med massor av paket tändstickor på Jula:P Inte så vackra. Fast det är ju bara tändsticksaskar, och det hade varit helt ok med dessa tändstickor om dom inte låg framme överallt hela tiden. Men i stället för att klaga och gnälla så bestämmde jag mig för att ta tag i skaen i stället:)

så jag gick in på denna fantastiska sida klicka här och sparade ner en massa fina bilder. Mätte upp hur stora askarna var, skrev sedan ut 2 ark med mått anpassade bilder (det fixar man lätt i publicher) Ska sedan riva ut varje lite bild för sig och klistra på askarna och något fint band och så. Sedan kan dom få ligga framme hur mycket dom vill :)

Fast jag vet att det redan finns massor av duktiga människor där ute som redan gjort massor av dessa:)
Annars ska jag bara jobba hela dagen. så ikväll blir det inget inlägg då jag tänkte försöka titta på tv med min man. Är inte jätte förtjust i att titta på tv, men älskar att umgås (om man kan kalla det för det när man titta på tv) med min man.

Bättre bilder på mina fynd från gådagen :)
Så ha en bra måndag
Krrrrrrraaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmm

9 kommentarer:

Lundis sa...

Vad fiffigt! :) De där bilderna kan man ju använda till mycket annat oxå som man kanske vill dölja. Kram på dig!

Lantliga drömmar sa...

Tack snälla du för din gulliga kommentar inne hos mig! :-)

Vilken bra idé att fixa till tändsticksaskarna lite! Blev ju säkert hur snyggt som helst!

Ha det gott!
Kram!

Gårdsromantik sa...

Viken vacker sifon!
Spännande att se hur askarna blir.

Kram Maud

Svenska inredningsbloggar sa...

Otroligt spännande att få se hur askarna blir.
Kram irene

Galleri MochB sa...

Fina fynd! Jag gillar pinnstolen. En sån vill jag också ha...:O) Och visst är de härliga de där bilderna, och enkelt att fixa till något vackert med dem.

Lantliga drömmar sa...

Måste bara säga, att om det är ert hus på bilden, så ser det ut att vara underbart! :-)

Hagbacken sa...

Åh Emma vilka vackra loppisfynd...för att inte tala om bilderna du tagit hem...kommer bli huur fint som helst! FÖRSTÅR din irritation till att ha tändsticksaskar överallt!

Stackars lille misse, hoppas han blir piggare snart! Men de sägs ju ha nio lov-så....

Visst umgås man fast man ser på Tv båda, tycker iaf JAG!!

Hoppas ni hade en mysig TV-kväll!

Kram Linda

Villa Hemma sa...

Fina fynd och vad pysslig du är :-D

kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vad skönt att katten mår bättre!
Kram Irene
Ps ska nog göra några tändsticksaska.