onsdag 17 september 2008

Gott med kaka...

Idag har alla här hemma varit lediga. Barnen har haft fullt upp med kompisar. Medan jag och gubben skulle börja riva toan. Men någon, inte jag ;) tappade inspirationen för att sätta igång, så nu är det skjutet till helgen, vi får väl se om inspirationen infinner sig hos alla här hemma:) Så det blev en dag off. Kunde inte komma på något vettigt alls att göra. Har väl inte haft allt hemma heller som man velat pyssla med.


Har ju beställt jättefina trä konsoler som jag ska göra en hatthylla av till "fin" hallen.
Det hade ju varit en kul grej som skulle passat till idag.
Jag ska ju även måla vägg ord i fin rummet, men till det behövs pappas kanon och den hade jag inte heller :P.


Och när man går här hemma och gör ingenting så blir jag ju så kaksugen. Så jag började som vanligt skumma igenom så många bloggar jag kunde och samlade ihop en hög med recept. Skickade barnen till byn för att handla. Så ikväll blev det mys med te, kaka, lillebror (den äldre)med sambo och idol.

Som ni ser gick kakan åt innan jag ens han fota den

men den var såååååååååå god att det var kanske inte jätte konstigt :P


Kakan blev för god, så 2 stora bitar slank ner. Så nu MÅSTE jag verkligen ut och gå varje dag :) Inte för att det är negativt, skönt med en ursäkt för att ta en walk antingen med mp3:n eller en syster eller 2 och snacka lite skit :) Lyssnar ju alltid på talbok när jag ska sova eller ut och gå eller städa och diska, helt underbart.

Har snart plöjt igenom alla Camilla Läckbergs böcker, alla Harry Potter, Håkan Nesser, Stig Larsson och några till. Så om någon har någon bra bok att rekommendera är jag idel öra.

Helst om mordfall, en spännande bok alltså.


Nähä, inget kul idag heller. Imorgon jobbar jag, men ska försöka hinna på auktion mellan varven så kanske det blir ett inlägg :)


Kram E

10 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Men så gott det ser ut inte undra på att den nästan är slut.....

Härligt med en ledig dag i veckan...

Ha´det så gott!
MiaMaria

Emmas Vita Hus sa...

Mm ser mumsigt ut! Tack för kommentaren om mitt badrum, roligt att kunna inspirera. Hoppas på att få se lite badrumsbilder av er renovering så småningom då...kommer tillbaka. PS i dag visar jag köksglimtar.

Kram!

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Ser så gott ut!
Tar nog och bakar en jag med..ler
Vet inte om jag skrev till dig vad jag hade köpt durkslaget...men det är ett loppis fynd för 20kr.
Kram och ha en underbar helg/Irene

rosenfröjd sa...

oj du det såg synnerligen smarrigt ut. Och kåpan tidigare var väldigt vacker. sicket jobb men så snyggt!

kram/
¨M¨

Lantliga drömmar sa...

Åh så himla sugen jag blir på något riktigt gott nu! Ser så mumsigt ut! :-)

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Den ser riktigt god ut den där kakan. Läste i ditt inlägg tidigare att din familj påstår att du har blivit en bloggoholic...ha ha. Vi går nog igenom det där allihopa mer eller mindre, men så länge man inte gör bloggandet till ett måste, på ett eller annat sätt, så är det bara o tuta o köra =)H aen skön helg. Kram Pirre

Hagbacken sa...

Nu frestade du mig...skickar en kram här bara...//Linda

LOPPISLIV sa...

Hejs svejs! Mums kakan ser så god ut, så jag blir riktigt sugen på att baka idag. Jisses vilken fin fläktkåpa ni har. Gillade den lilla kanten ni gjort.Vi har också en liknande lösning. Bok tips...hmmmm Du har inte läst Harlan Coben?? Dem har jag plöjt igenom allihopa...Började med "Berätta inte för någon" sen var jag fast. Lättlästa deckare. Men nu tycker jag de påminner om varandra. Men som sagt den första var bäst tycker jag. En annan favorit innan var Joy Fielding, psykologiska thrillers. Kram Paula

Unknown sa...

I bland är man värd en dags ledigt och *bara vara* och äta lite gott !!! =)Min butik är öppen varje vecka året om på torsdagar och lördagar!! Välkommen då!! =)Kramis Malin

Sallys hus sa...

Hej Emma!

Så fin fläkten blev!
kakan ser helt underbar ut också.....
Jag har just suttit o läst på din hemsida....med tårar som droppat ner på tangentbordet.
Vilken styrka!!
Jag fylldes av beundran...jisses...jag hade nog gett upp....
Hoppas du fortsätter o mår bra...;)
Kraaam
Katarina