onsdag 29 oktober 2008

äpple, äpple. äpple och lite afro

Hej allihopa.
Fortfarande ingen kamera. Det innebär att jag fortfarande inte kan visa vad jag gjorde för kul i fredags, eller jo mina usla mobilfoton. I vanliga fall har jag städag på fredagar. MEN i fredags så blev det inte så. Av den enkla anledningen att jag var hos frillan, och då inte vilken frilla som helst utan syrran (den yngre) Hon går nämligen 2:a året på frisör (perfekt) och hade fått i uppdrag att afra mitt hår:) Affra är när man permanenta det så det ser ut som afro. Och efter 9 1/2 timme så hade jag afro med stort A. Är såååå himla nöjd. Men rekommenderar det ändå inte då det som sagt tog 9 1/2 timme. Var där kl 9 på morgonen åkte där ifrån kl 18.45, 7 1/2 att rulla upp det (läraren tror det var över 300 spolar) 1 timme att ha alla vätskor och sådant (1 lite permanent vätska och 1 lite fixering gick det åt) 1 timme att få ut allt igen. Men trivs skit bra. Knappt att jag behöver huvudkudde längre, jag sover på fluffet:)
Var ganska trött efter 7 1/2 timme med uppspolningen. Men tänk då stackars syrran som rullade allt.

Japp, en del spolar blev det:)

En suddig missvisande bild, det är mycket krulligare nu. Lovar att återkomma när någon vänlig själ tar fram sin kamera:)
En annan rolig grej är att jag ÄNTLIGEN fick tag i fler stolar. Och även detta blev såååå bra:) Så nu börjar finrummet likna något.

Klart man tar kort från bägge hållen


Här ska det blir många middagar:)

Toan är klar att användas, men inte färdig inredd. Tänkte ändå visa några tjuvkiks bilder:)

Den älskade kommoden

Även denna från bägge vinklar

Dusch draperi med medaljonger på, lycka.


Tycker golvet är så läckert.


Tack för alla fina kommentarer, man blir ju bara så glad. Och det gick super bra att jobba natt. Blev faktiskt 2 nätter på raken lite hastigt och lustigt. Men jag som tycker om att ha och göra hela tiden trivdes som fisken i vattnet. Är lite av en duracell kanin så det passade mig perfekt:)
Nähä en kopp te och några favis tidningar som kom idag.
Kram E

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fluffis. Du e så söt! Vad fint det blev med stolarna, passar perfekt. Toan jätte fin, kommoden helt underbar!
Puss från lillsizt dä

Inspiration i vitt sa...

Vilket härligt superkrussidull, så söt du blev.
Gillar din komod med det lite ovala handfatet det var såå fint.
Tack för kommentaren om våran bok, jag blev så glad.
Kram på dig/Ingela.

"M" sa...

Ha ha då är vi lika krulliga du och jag...jag permanentade mej igår....och vi ser likadana ut....samma längd åxå....flufffluff

Nygammalt sa...

Hej afrotjejen! Vad fin du blev och vilket jobb din syster la ner! Har också en syster som är frisör, och det är bra =)

Vad fint med alla dina stolar. Toaletten kommer ju bli urtjusig, vad härligt att få använda den fina kommoden där. När jag hade duschdraperi hade jag också ett medaljongdraperi. Tur att de börjar hänga med även där ;)

Kram på dig.

Hagbacken sa...

Åh vad roligt att få se dig! Vad fint det blir på toan....Gissa vem????

Hagbacken sa...

Nejmen fy, det lät inte alls bra...allvarligt? Blev orolig, hoppas det inte "är så farligt"-utan att det går att åtgärda...

Håller alla tummar!

Kram på dig, och tusen tack för dina fina ord!

Millas hem sa...

Hejsan!
Frissan ser helläcker ut! :)

Kram Camilla

Gårdsromantik sa...

Jag som är så otålig skall inte ha afro - men det var ju supersnyggt - jag väntade mig nåt liknande bröderna Fluff!

Vilka fina stolar du fått fatt i.

Kram Maud

me and alice sa...

Hej!!
Men du vad fin du blev med afrolockar!!! Jättesöt!
Vilket fint matrum ni får nu och snacka om fint badrum.... Jättefint med kommoden och handfatet.
Tack för dina fina ord! Köpte också Drömhem o trädgård men tror det är nästa nummer. Det blir många tidningar man köper nu före jul!
Snart får man väl dra in på barnens julklappar! *fniss* -Nä mamma köpte tidningar för era julklappspengar..Hi,hi...
Nä, så illa är det inte ännu i alla fall...
Trevlig Valborg på er!!
kram Susanne

Hagbacken sa...

Men fy då, det lät inte alls bra....jag håller alla tummar för dig. Tänk inte på jobbet, din hälsa måste komma i första hand!

JÄTTEKRAM!!!!!!!

My Lovely Things sa...

åh vad fint krulligt hår du fått..så snyggt med krullar!!!

Vilket vackert matrum du har..stolarna är så fina..

Badrummet är ju så ljuvligt..Så snyggt med kommoden..
kram anna

Ann-Catrin sa...

Morrn på dig krullis!!

men så fint det var... men så mååånga timmar.. klart imponerad att NI orkade!!

Och så vcaker kommod du visar...


ha nu en fin helg
kram
A-C

Lundis sa...

Vad gullig du är lilla penntrollet! :) Vad synd att vi inte fick se det live i helgen men förhoppningsvis håller sig lockarna ett tag. Mr J, miniminime :) och jag saknar er allihopa massor. Hoppas att vi snart kan bestämma en ny helg. Kram!!

Hagbacken sa...

Klart jag tittar in hos dig, du är ju en favvo!!;) Tycker det låter väldigt otäckt det där med hjärtat, men läkarna är så duktiga nuförtiden så du behöver säkerligen inte oroa dig. Men det är ju lätt för MIG att säga...lyd bara deras råd och ta det lugnt om de har rådat dig till det...säger det bara för att jag är rädd om dig, trots att jag inte "känner dig"

Ja du, besökare, jag hade ju många "stammisar" med den gamla bloggen som hittat tillbaka. Och som jag själv talat om för att jag är tillbaka...men det är både på gott och ont. det sätter ju en press på sig också...att hela tiden prestera...men det ska jag försöka ignorera nu...tar hellre färre besökare.

Ett tips om du vill "synas" mer är att du kan klicka på de små ikonerna längst ner på min sida och lägga upp din blogg där...då hittar säkerligen några fler till dig. Sen kan man ju ut och "ragga", genom att lämna spår efter sig på flera bloggar.Då hittar de lättare dig. Sen kan du göra reklam för dig själv på

http://inredningsbloggar.blogspot.com/

Där kan du läsa mera hur du gör....där är det många som är in och tittar...Men sen tycker man alltid det är grönare på andra sidan...själv tycker jag ju att jag är liten med de jag jämför med..spec Hanna Det stora grå huset då, som är min bästa kompis....

Det var lite tips IFA du vill ha! NU ska jag pyssla lite här hemma!

Hoppas du får en trevlig helg trots allt!//Kram Linda

Hagbacken sa...

Du får aldrig underskatta dig själv, du är MINST (snarare mer enligt MIG) lika bra som "alla oss andra bloggare"....men det är som jag säger...reklam har en oslagbar genomslagskraft!

Kram igen!!!