torsdag 16 oktober 2008

Födelsedag och Väggord

Grattis min stora tjej.
Midi Me fyller 11 år idag. Så hon fick frukost på sängen och skjuts till skolan :) Ska ha lite kalas idag med svärmor och mannens brors familj.


Äntligen fick jag målat mitt väggord. Igår fortsatte min energi för att få lite klart här hemma.

Jag målade klart mitt väggord, blev inte ljus beigt som tänkt, utan ljusbrunt. Men är faktiskt mycket nöjd. Klart att det syns att man målat själv men tycker det är lite charmigt.


Fick sytt klart mina gardiner och bakat 2 sorters kaka till idag. Tyvärr pajade laddaren till kameran så korten är tagna med mobilen så ha lite överseende :)




Gardiner på plats, duken på plats och väggordet på plats.

Kram E

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!!
Shit va fint det blev!!! Tycker verkligen inte man ser att det är hemmagjort, ser ut som ett proffs har gjort det och så är ju fallet oxå :) Du är så duktig, när vi köper hus ska jag anlita dig till att måla massa fint!!
Hoppas ni får en bra dag med kalas och allt och hälsa midi grattis från oss alla 3!
Kram Miss S

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev jättefint! Det ser väldigt proffsigt ut tycker jag!
Vilket härligt hus ni verkar ha...
Kram
Marie

Anonym sa...

Hei,
Åh for et herlig hus du viser på blogg - første siden! Helt underbart!
Og veggordene ble også veldig fine!
Ha en fin kveld :)
Hilsen Solveig

Inspiration i vitt sa...

Hej, vad fint du har fått till det Emma. Ditt väggord blev ju hur fint som helst och gardinerna ser så fina ut. Enormt gulligt örngott oxå vilken tur att du sparat det.
Kram på dig/Ingela.

Lundis sa...

Hejsan! Hälsa och gratta till Midi-you :) Vad vackert det blev med väggorden. Nu ska jag skriva ett inlägg på bloggen :) det var ju ett tag sen nu. Kramar till er alla!

Nygammalt sa...

Aaaah, det blev ju superfint.
Grattis i efterskott till midi-tjejen. Vilket mys ni lär ha haft.

Kram.

Sallys hus sa...

Hallojsan!

Men himmel så fint det blev!!
Nu blev mitt dåliga samvete påmint igen.....alla ord jag ska skriva både lite här och lite där.....
Va du är duktig!

Vilket härligt rum ni har...är matplatsen med väggorden i köket eller vardagsrummet eller ett separat matrum???
det kan jag ju förstås skrolla mig ner till din huskarta och kika på....dessutom skrev du kanske det i texten...hmmmm....nog dags att åka hem från jobbet nu.....när jag inte ens minns vad jag läste för 3 minuter sedan....eller vad tror du??...fniss

Vilken otroligt fin liten present du gjorde...kan tänka mig att din faster blev riktigt rörd av sån omtanke...
Och du.......håller absolut med.....korgen före kartongen......karlar!!!!
De är då alla lika...praktiskt......fnys....vem vill ha praktiskt när man kan ha fint....hihi...
Ha en härlig helg!
Kraaaaaaaaam
Katarina

Ann-Catrin sa...

Men så himla fint det blev... du är ju jätteduktig... så vackert med allt nytt hos er!!

ha en fin helg
kram
A-C

Millas hem sa...

Hejsan!
Fin din text blev! Får eller fick du någon tallrikshylla av snickarn?! :)
Kram Camilla

Betty sa...

Oj , det var vackert. En del texter kan vara fina men inte direkt träffa en rakt in i hjärtat men det gjorde verkligen den här.

Kram från Betty !

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så fina väggord:)
Och vad kul att komma in här och hälsa på . Det har jag inte gjort innan. Kommer gärna igen. Ha en fin söndag.
Kram Lallis

Emmas Vita Hus sa...

Vackra väggord, jättefint!

Ha en fin kväll!

Kram!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Åh vad fint det blev :D

Kamomilla sa...

Oj vadsnyggt!Du har en säker hand!

johanna sa...

Hej
Å vad fint det blev!Hoppas kalaset blev bra..
Kraaam

sabina sa...

Det blev fint! Ja, jag undrar vart brevet tagit vägen.. har inte sett röken av det ännu. Det är ju mest trist för dig som förlorar på det, men än är väl inte hoppet ute! :) Rätt vad det är så dyker det upp!!

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vad fint det blev på väggen, själv har jag inte lyckats bestämma mig vad jag ska skriva för nåt. Ha en härlig fortsättning på dagen. Kram Pirre

Nicole sa...

Jättecharmigt med den handskrivna texten! Och gardinerna ser superfina ut...
Förstår att du är jättenöjd!

Galleri MochB sa...

Så fint det blev! och härliga ord... Har själv en plats bokad i köket för väggord, men ännu har jag inte kommit till skott...:O)

Lantliga drömmar sa...

Så fint det blev! Ser ju riktigt proffsigt ut! :-)

Ha det gott!
Kram!