torsdag 9 oktober 2008

Bara ett litet

Ja, då har alla gått och lagt sig igen :)
Så då passar jag på att göra ett litet inlägg innan jag hoppar in i duschen och sedan sängen.

Egentligen har jag inget vettigt att skriva, men när har jag det? :)

Tänkte visa vad jag önskar mig i födelsedags present. Fyller ju år nästa månad. Och har därmed försökt pika min man om att jag vill ha en tallrikshylla, till vårt finrum. Jag har visat bilder. Den finaste bilden hittade jag hos Anna med den underbara bloggen "my lovely things" Älskar hennes tallrikshyllaoch hennes blogg, hon har ett super fint hem.

(bild lånad av "my lovely things")

Så den bilden visade jag för min man och sa lite snällt

Jag: "ska du ge mig en present när jag fyller år??"

Min man: "nä det tror jag inte" (vi brukar inte det)

Jag: "men OM du ska det, så önskar jag mig en sådan här" (visar bilden)

Min man: "jaha?"

Jag: "kan inte du bygga en sådan, du är ju snickare??"

Min man: "nä det kan jag inte"

Så tyvärr tror jag inte att det blir någon sådan, men man kan ju alltid hoppas. Kom på i skrivande stund att jag alltid ger min man present, han fick en "soda streamer" (eller hur det stavas) av mig sist. Hmmmm....... det är han som säger att vi inte ger varandra något......hmmmmm.... Hoppas jag får en tallrikshylla, för hans skull;)

Vi har äntligen fått vatten i köket, jippie, tyvärr ingen matta på toa :P Mattläggaren har råkat utför ryggskott stackaren. Tur att vi har 2 toaletter till.

Imorgon är det fredag och då är det städ dag, jippie. Och så ska jag besiktiga bilen, håll tummarna.

Var på auktion idag, hoppas på en låda med fina gamla kökshanddukar, så håll tummarna för det med :)

Nä hä god natt
Kram E

3 kommentarer:

Hagbacken sa...

Gumman. jag tror säkert han överraskar dig med en hylla...*håller tummarna* Tack för din goá hälsning hos Hanna, jag finns kvar och besöker dig regelbundet...bara så du vet! Kram Linda Ps. Trevlifg helg på dig Ds

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Emma!

Ja du, visst har Anna ett vackert hem allt...
Hoppas att du får en sådan hylla, om han är snickare borde det ju vara en enkel match för honom...

Önskar dig en fin helg!
Kram Hanna

johanna sa...

Hej
Hoppas att du får din hylla!...vilka underbara bilder du tagit på morgondimman
Kraaaam