tisdag 14 oktober 2008

ojojoj........

.................så mycket jag har att berätta.

För det första vill jag hälsa Ylvali välkommen till världen (hoppas jag stavade rätt) Den 12:e Fick Miss E och Mister J sin lilla dotter. Stort grattis till er, är så glad och lycklig för er skull, en riktig liten ängel.

Har varit lite ledig idag, så då har man ju passat på att göra en del. Först hälsade jag på Faster Aster som är ganska så ny opererad. Hon var här igår som hastigast och lämnade en lite present. En gulgrön kokums kanna. Jag ÄLSKAR kokums (gulgröna), tack snälla du för denna :)
Jag har sedan innan en liten hink, kopp, dl mått, tallrik, mjölkhink och skål. Denna blev kanon till min samling som tyvärr inte har kommit upp än :/


Min fina kanna
Jag är en människa som tycker om att ge bort personliga saker, gärna som jag själv skapat. Så jag komponerade ihop mitt eget lilla kort till min faster. Kortet var i form av en kruka, som jag la mossa i, gjorde en nyponkrans och satte sedan ett ljus och en rosett på den. Sedan skrev jag (som man gör på kort) "den bästa vägen är bättringsvägen så krya på dig" Egen komponerat även detta :D
För att göra ett kort a la Emma behöver du detta

och så här blev det...
...och så här
Efter har varit hos faster ett par timmar och babblat bort tid och druckit en hel del te så åkte jag hem och bakade bröd. Hembakat alltid godast :)
innan dom ska in i ugnen


Sedan fick jag sådan enorm lust att fixa mina egna krukor med mossa och färg så då pulade jag lite med det. Sedan skissade jag mitt väggord i finrummet. Tyvärr hade jag inte rätt färg hemma så det blev inte mer än skissat.

På denna väggen ska väggordet vara

Så var det skissat, syns inte jätte väl :P


Fick även med mig lite sprayfärg hem från faster så då sprayade jag om gardinstängerna till finrummet. Hoppas att jag hinner få upp dom innan kalaset på söndag.

Kryddhyllan blev äntligen klar och jag fick maken att hänga den på plats.
Fick även honom till att hänga upp tavellisterna i barnens rum som stått och väntat i 2 veckor.

Kryddhylla på plats, tror jag tycker så mycket om den för den liknar en tallrikshylla :)


Sedan sydde jag klart barnens "pyjamas påsar" Ok jag är ingen mäster sömmerska, men dom blev rätt söta även om jag hade velat ha spets och monogram på dom:) Man måste låta barnen bestämma ibland;)

Så blev dom :)

Jo, en grej till jag hittade på idag, hittade min gamla cykelkorg när jag var i vårt gamla uthus. Tänkte DEN är ju perfekt till veden i köket. Min man har nämligen ställt upp en stor, ful och otymplig kartong där. Men min man tycker den är mer praktisk och skiter i att den är såååååååå ful och förstör ögonfröjden i vårt hus:)
Så nu frågar jag er, vilken är finast??
Denna????????
eller denna??

Är ledig imorgon förmiddag så då hoppas jag att få målat väggordet och sytt gardinerna till finrummet.

Tänkte passa på att göra en efterlysning. Är det någon som vet vad denna har varit till, hur man använt den??
Min syster köpte den på förmedlingscentralen där hon hittade min malmkrona. Den är mellan 60-100 cm hög minst. Så den är riktigt stor.




Kram Emma

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så mycket fint du skapar!
"Kortet" Var verkligen personligt och sovpåsarna var så fina.

Kram Maud

Anonym sa...

Hej min vän!!
Ja tänk att du alltid fixar och donar! Du är ju så pysslig, men visst det är ju en annan oxå ;)Kryddhyllan blev verkligen kanon ch jättefint kort till Faster, sånt kan man ju verkligen behöva när man är nyopererad. Uppmuntran och stärkande ord ger alltid lite extra energi till att pigga på sig :)
Ha det så bra så hörs vi senare, stor kram frän Miss S och Aggi

Kallholmen sa...

Oj vilken turbo motor du har när du är ledig!
Roligt med så personliga ge bort saker va glad hon måste ha blivit.
Vet tyvärr ej vad det var för mojäng tänkte på blommor och vattenspruta men förmodligen helt fel.
Kram Malin

Anonym sa...

Älskar att läsa din blogg syster!
Du är verkligen duktig i allt du gör!

Kram
Storebror

Nicole sa...

Vilken otroligt fin kruka, faster måste ha blivit jätteglad!
Och väggtexten ser ut att bli jättefin!
Lycka till i utlottningen inne hos mig!

Lilla Blanka sa...

Hej Emma!

Oj vad fina grejer, jättesöt kruka!

Du undrade om kanelstruten..jag har mald kanel i en liten påse i struten och en kanelstång utanpå som dekor, det är allt :) Luktar gott, tänkte göra fler fast med andra "smaker"

Kram
Mia

Anonym sa...

Hej hej! Oj vad mycket du har hunnit med på en dag! Skickligt gjort! :)

Tycker helt klart att din cykelkorg är snyggare som vedkorg än lådan.

Den sista bilden skulle kunna vara en vattenpipa som saknar lite delar, men jag är inte säker.

Ha det bra!
//Jeanette

Anonym sa...

Ja, nu när jag sett bilden tror jag ännu mer att det är en te-samovar...

Kramisar

Änglahem sa...

CYKELKORGEN!!!! självklart!