fredag 3 oktober 2008

Fredag = städ dag

Jaha, då var det fredag. Det innebär städ dag här hemma. Älskar att städa innför helgen. Så det är fint och rent till ledigheten i helgen.


Litet problem, toan är inte klar ännu. Det innebär att huset fortfarande är invaderat av verktyg och annat bråte som behövs till renovering av toaletter :P Det innebär även att vi fortfarande inte har vatten i köket. Har bara varit utan sen förra måndagen, dvs 1 1/2 vecka. Är trött på att hämta vatten från den lilla toan eller källaren. Vi äter på papptallrikar och mys faktorn är riktig låg.

Så då försöker jag trösta mig med att jag har en massa projekt att sköta ändå.


Blunda lite för kaoset här hemma, som ändå är betydligt bättre än för någon vecka sedan.


Har börjat måla skåp nummer 2 ska måla det en gång till idag.

kommer bli såååå fint


Köpte dessa trevliga ramar på kupan. Och där hittad jag även en kryddhylla som har fått en omgång vit färg, ska få 2 till. Vi har ju ingen kryddhylla sedan vi byggde den fina spisfläkten.



Kryddhylla + 2 ursöta ramar

Efter första strykningen


Min egna lilla loppistant (hon är ingen tant) Miss B lät mig rota fritt i hennes förråd, och där hittad jag en så söt hylla till toan (tror jag i varje fall) som då antagligen ska bli vit. Fast den är fin som den är så jag har inte bestämmt mig helt ännu.

Visst är den fin



Denna vackra fick jag av Miss S, hon vill att jag ska hålla mig frisk nu:) tusen tack Miss S

Så här fina blev ramarna och visst passade tavlan:)

Oj, vad tiden tickar, ska ju till farbror doktorn får höras senare.




Kram Emma

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen Lovely!
Skåpet kommer verkligen bli jättefint och kryddhyllan var jättegullig! Det blev ju kanon med den ramen till tavlan, hoppas nu bara att den hjälper dig och ivetvis skyddar hela ert hem och alla som bor där!!
Stor kram från Soffan och Aggi!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja jag brukar också ha antingen torsdag eller fredag som städdag. Resterande dagarna får dammråttorna härja fritt =)

Så underbart fint allt blev med vitfärgen!

Kram Anita

Emmas Vita Hus sa...

Oj kul att se att någon annan har mer än ett prjojekt på gång! Själv har jag ett skåp, en pall, en skänk mm som står halvmålade och bara ropar efter mer vitfärg...

Tack för söt kommentar hos mig!

Kram!

Stina sa...

Det där blir ju väldans fint. Skåpet kommer du allt bli nöjd med.:-) Kram

Sallys hus sa...

Hallå där!

Låter så mysigt med fredagsstädning....
Jag är än så länge så nöjd över att kaoset har lagt sig något sånär här så jag städar mest hela tiden tycker jag.....ändå blir set aldrig rent...fniss....
Kanske för att jag försöker städa överallt samtidigt.

Vilka fina fynd du gjort.
Hyllan är helt underbar. Jag skulle absolut måla den.
är just nu så himla nöjd över att jag målade ette litet bord som eg. var fint som det var....men det blev lixom bara jaa...vad ska man säga. Pricken över iet kan man väl eg inte säga.....men det blev det!
Ha en ny härlig vecka!
Kraaaam

Galleri MochB sa...

Vilka fina ramar du hittat på loppis. Jag har ju sökt med ljus och lykta efter precis sådana, men neej...:O) Kan tänka mej att det är frustrerande att inte ha tillgång till vatten. Först då märker man väl hur ofta man behöver det... Ha en trevlig vecka!

Gårdsromantik sa...

Så mycket fint du har fyndat.
Den där kryddhyllan blev underbar!

Kram Maud

Viola sa...

Hjesan, hoppas helgen varit bra, härliga möbler du förvandlar så vackert, ha en bra vecka, kram VIOLAN

Inspiration i vitt sa...

Din skänk kommer att bli ur snygg och ramarna och hyllan var super.
Kram på dig/Ingela.

Hagbacken sa...

Vad fint det kommer bli då du målat klart...gillar ängla-tavlan! Kram på dig från Linda