söndag 12 oktober 2008

Helg göra

Ja så var helgen nästan över. Fasen vad tiden går fort. Vi har haft en massa "att måste göra" helg. Det innebär att vi har gjort sådant som bara måste göras. I går lade vi kabelen till fribrett (?) Sedan grävde vi igen hela diket :P Som tur är kom lillbrorsan (den äldre) och hjälpte oss. Så det tog knappt 2 timmar men en hel del ork. Sedan var det ju fotboll på kvällen så då blev det goda drinkar och taco, vilket jag tycker vi var väl värda. Tack bror.


Idag har vi kört 4 vänder och hämtat ved vid det gamla huset. Bara lite kvar. Sedan har ju allt lassats in i huset. Så nu klara vi oss typ fram till december :P


Jag är ju så himla säker på vad jag vill ha i alla rum, precis var enda detalj. En av dessa detaljer har varit en malmlampa till finrummet. Har suktat efter en i Östragård i Moheda, men har tyckt att den varit för dyr. 795 kr med urusel el. Så igår ringde syrran (den äldre) och hade hittat en på förmedlingscentralen i Tyringe. Och då endast för 550 kr med fungerande el :) LYCKA.
Var lite snabba med att riva av tyget från lampskärmana


Detta tyget satt på.



Kolla vad vacker


Med 2 änglar på, som gjuten för mig:)


Det roliga är att jag värde sätter allt vad jag vill ha, Den lampan i Moheda hade jag satt min gräns på 700 kr. Då den kostade 95 kr till så lät jag bli. Därför var det flera personer som tyckte jag var lite löjlig då det röde sig om 95 kr. Då svarade jag att det är det inte värt för mig, har jag satt en gräns så håller jag mig till den. Och om man inte har bråttom dyker rätt lampa upp. Och vem hade rätt nästan 300 kr billigare och med fungerande el :) tack sist :)


Så idag har jag även hunnit sy en fin duk till vårt möblemang i finrummet, av gamla lakan, men oj så fin den blev. Ska även plantera om en växt innan jag ger upp för idag:)


Har även tagit mig i kragen och bokat pappas kanon så jag ÄNTLIGEN kan skiva mina väggord.
Har bokat in detta på tisdag, vi får väl se hur det går.


Jo, en sak till fick vi gjort idag (lite hjälp av syskon) fick äntligen in snurrplattan i hörnskåpet och alla mina burkar:) Blev hur bra som helst.


Nöjd med resultatet

3 av 5 syskon har varit här och hälsat på idag. Det gör mig riktigt lycklig. Fikat lite. Min äldsta bror har fotografering som största intresse så han har varit runt i nejderna och fotat(kolla in hans hemsida www.skagge.se). Gick bara med en lite runda i trädgården, då jag inte har en sådan bra kamera och det hade börjat skymma.

På baksidan av vårt hus.







Jag är med o tävlar om ett presentkort hos BarnParadiset i Tant Ulrikas blogg. Var med o tävla du oxå!


Ännu en tävling.


Kram Emma

12 kommentarer:

Kallholmen sa...

Helt plötsligt så tyckte jag inte att jag hunnit göra någonting i helgen herre gud vad du har jobbat.
Den där snurr plattan var ju kanon!!!
Jag väntar också på att mina väggord ska bli klara men det är caro som ska måla dom åt mig .
Hon har varit i Spanien i vackan men kommer hem idag .
Hoppas att hon är sugen på att fatta penseln.
Kram Malin

Ann-Catrin sa...

Men vad ni har haft att göra...ojj
Härligt med malmkronan.. tänk att du var så snabb att slita av skr
ärmarna..hihi.. sån är jag med!!

ha en fin vecka
kram
A-C

Galleri Hönshuset sa...

Hej Emma. Här går det undan, skönt o få ha gjort saker o ting. Malmkronan var riktigt fin. Ha ha, jag önskar jag vore lika duktig som du och sätta ett maxpris på saker och ting, och du ser, det lönar sig...Ha en underbar Måndag. Kram Pirre

Emmas Vita Hus sa...

Grattis till lampan, den var verkligen jättefin, man får ha lite tur ibland.

Kram

My Lovely Things sa...

Hej!!
vilken fin blogg du har,,

håller oxå med om att röda kulor är fina..

Allt behöver inte vara helt vitt..

Lampan är verkligen helt ljuvlig..vilken lycka att äga en sån..
kram anna

Inspiration i vitt sa...

Din krona var väldans vacker , man brukar alltid hitta det man letar efter tillslut.
Kram på dig/Ingela.

Galleri MochB sa...

Vad roligt att någon går omkring och tänker på mej ibland...:O) Vilken fin lampa du hittade till slut! Och nu om denna var så mycket billigare än maxpriset så kan du väl ännu unna dej någon fin liten sak... Ha en bra vecka!

Sallys hus sa...

Himmel så duktig du är...att hålla dig till din gräns så där....
Det skulle jag också behöva göra....jag tänker nog precis så där "fel"....det är ju bara 100kr mer.....vad är 100kr..???

Lampan är i alla fall dösnygg...wow vad bra det blev.
Fnissar åt ditt förra inlägg....
Så där säger min man om mor- och fars-dag......att vi inte ger varran presenter....
Det gör vi vist.....jag har aldrig slutat.....
Sätt upp bilden på kylskåpet så han blir påmind varendaste dag!!!
Vad mysigt det låter med alla syskon som kommer på besök....
Själv har jag tre äldre syskon...tyvärr träffas vi inte allihop så ofta som man skulle önska.....
Härligt att ha vatten igen...:)
Jag minns när vi var utan diskmaskin...i 2½ år......när vi fick en ny slogs vi nästan om att plocka i och ur......första omgången vi körde....då satt vi framför och skålade men bubbel...

Ha en härlig dag!
Här skiner solen...
Kraaaam
Katarina

Hagbacken sa...

Den var jättefin, lampan!

Kram på dig//Linda

Marie sa...

Vad fin malmkronan var! Det brukar vara så att till slut hittar man det man har letat efter!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Kamomilla sa...

Åh vilken fin lampa!!

Älfgärdet sa...

Åh så vacker den är, malmkronan! Har en liknande som jag har fyndat för många år sedan.
Ang kastanjerna i min krans så trycker jag in en bit elefanttråd i kastanjen & den andra änden i kransen. Ibland behöver man kanske borra men inte när de är färska.