måndag 6 oktober 2008

Dimma

2 morgnar nu har varit så vackra. Från köket ser man ut i vår lilla hall och där genom ett fönster som man ser ut över ängar, och soliga dagar enda ner till sjön.

Både igår och idag har det varit himla vackert. Lite dimma och lite sol och sedan höstens alla vackra färger.
igår
idag

Här står tiden still, mattläggaren har inte varit här, och därmed har inte rörmokaren varit här alltså har Emma fortfarande inget vatten i köket. Dessutom har dom varit och grävt ett litet dike i trädgården för att vi ska få fiber hit (till datorn) så allt ser så härligt stökigt ut (jag var väldigt ironisk där, hatar oordning)


Så jag tröstar mig med att läsa allas trevliga bloggar och tackar för alla fina kommentarer som lämnas här, tack.

Har hittat 2 sty utlottningar som ni bara måste vara med på.


"Granne med selma" har en, där kan man vinna en riktigt fin tomte påse, så kolla in hos henne



Sedan har "tant ulrika" en utlottning också. Jag är med o tävlar om ett presentkort på 300kr hos Krumelur i Tant Ulrikas blogg. Var med o tävla du också!


Är lite frustrerad över att ha så lite pyssel hemma just nu. Vill ha mer. Men gubben är nog glad, då jag senast i fredags slutade på sjukan med ambulans igen :P Har lite problem med att få hjärtat att slå rätt. Men tror det beror på att jag har för lite pyssel hemma :)

Behöver 2 sty sprayburkar, vit sy tråd, 2 sty mdf skivor, en stark karl som kan bära in mitt skåp, 5 sty knoppar till mina skåp eller åtminstånde en mattläggare som kunde göra klart badrummet så jag kan få möblera där :)


Det är bara att konstatera att det blir en dag med talbok och te fram till jag ska börja jobba kl 14.
Fast det är ju inte helt fel det heller. Tur att jag har ett så aktivt jobb så slipper jag klättra på väggarna för att få ut min energi.
Min faster aster o kusin Stora S är på Gekås idag. så håll tummarna för att dom hitta den klocka jag lääääänge har suktat efter. Så fall kommer den på bild inom kort.
Nähä, inget intressantare än så här, så kram på er
Emma

10 kommentarer:

Lundis sa...

Hej vännen! Vad trist med ambulansen men jag hoppas du mår bättre nu. Vad vacker det är med höst! Är helt klart min favoritårstid och snart får jag ännu en anledning att älska hösten. Ta hand om dig så hörs vi snart! Kram!

Stina sa...

Kram till dig. Underbar dimbild.:-)

Ann-Catrin sa...

men lilla vän... ambulans och sjukhus... låter inte roligt!!
Vet du mitt hjärta kan ibland vara lite hopigt det med.. och ju mer jag tänker på det desto värre blir det... skumt det där!!

Dimma ja.. tänk vad vackert det kan vara.. din bild är fantastisk!!

kram
A-C

Ankan sa...

Vilken trevlig blogg du har! Länkar gärna hit!

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Du mår väl bättre nu hoppas jag.....Måste ge dig massor av beröm för dina foton på inlägget. Underbara....Ha det gott. Kram Pirre

Galleri MochB sa...

Magiskt vackert! Och hoppas mattmannen anländer så rörmokarn kan göra sitt och ni får vattnet tillbaks... så kanske hjärtat slår rätt också! Ha en bra dag!

sabina sa...

Vilken härlig bild den undre av dimman! Riktigt trollskt...

Lantliga drömmar sa...

Vilka härliga bilder! Sådär dimmigt och vackert har det varit hos oss på morgnarna nu också, verkligen underbart!

Ha det bra, hoppas du mår bättre nu!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka magiska bilder på dimman, vackert... påsen fr Selmas är underbar! Mari.

Inspiration i vitt sa...

Snart så kommer det allt att bli klart ska du se men förstår att det är frusterande att ha kaos omkring sig.
Fin bild du visar.
Kram/Ingela.