lördag 20 december 2008

Fåtöljen


Mina fula fåtölj har fått en ny skrud.
Kommer ni ihåg min fåtölj som jag fyndade på kupan för ett tag sedan.
Nu har min syster (och lite jag) tagit och gjort en svan av ankungen. Jag gjorde det mindre jobbet att spraya armstöden svarta och min syster gjorde det stora jobbet att klä om och fixa stoppning och allt vad det innebär att klä om en stol. Hon har precis utbildat sig till möbeltapetserare.

Som vanligt är det kvälls bilder :)

Jag blev verkligen sååååååååååååååååååååååååååååå nöjd. Till och med gubben som inte är så intresserad av heminredning tyckte den blev riktigt snygg, och det är ett högt betyg.

Hon är super duktig på detta. Det är det hon ska göra här i livet.


Så nu ska jag bara sätta tänderna i lampfoten ni ser i bakrgrunden på före bilderna. Den ska bli svart också. Så ska jag dricka MYCKET te och läsa MASSOR av mysiga heminredningstidningar i min lilla hörna i min lilla Fåtölj:)

Tusen tack Miss K, syster den äldre.

Kram E

9 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Wow så snygg den blev!

Kram Maud

Anonym sa...

Fasen vad snygg!!! Du e så duktig!
Kram Gissan

Lundis sa...

Hej älskade vän! Vi lider med dig! Kom och bo hos oss så länge du vill!!Det är så satans synd att allt ska drabba dig som är den underbaraste.

Anonym sa...

Jo, Emma..du ÄR duktig... din syster åxå...men du ÄR JÄTTEDUKTIG...!!!
KKKRRRAAAMMMMM ;)

Hagbacken sa...

Hej på dig...jag blir jätteglad om du vill anfötro dig till mig! Självklart ska du skriva om du vill det, hoppas det finns något jag kan göra för dig..kan ju vara skönt bara att få skriva till någon (så känner iaf JAG)...

Du är hjärtligt välkommen att skkriva hur mycket eller lite du vill! Jag ska göra vad jag kan för att "hjälpa dig", det minsta jag kan göra iaf är att lyssna...

Du väljer själv, men det är så "välkommet"..ge och ta...skrev ju till dig...

Hur som helst såönskar jag dig en väldigt god jul om vi INTE härs innan...och fåtöljen blev hur snygg som helst, jag fattar inte hur man lyckas med sådant där...tur att det finns ådana duktiga människor!!

Ta hand om dig nu vad du än väljer att göra!!

Stora kramen från Linda

Anonym sa...

Fantastiskt resultat med stolen!

Kram Storebror

Ann-Catrin sa...

Godkväll vännen!!

men sp snygg fåtöljen blev... verkligen!!

ha nu en underbar JUL!!
kramar
Ann-catrin

Ankan sa...

MYCKET tjusig! Som ny! Det är så kul att gamla möbler kommer till användning i ny tappning!
Kramar

Hagbacken sa...

Ville bara säga att jag tänker på dig, hoppas det nya året för med sig bättre tur än vad du hittills haft!

Kram Linda