tisdag 11 november 2008

Varning suddiga bilder

Igår så ÄNTLIGEN hämtade jag vår kamera laddaren. Har känt mig helt handikappad utan kamera. Så idag blir det många SUDDIGA bilder( glömt hur man gör nu utan kamera så länge), lång text och luddigt innehåll:)

Förra veckan hann jag äntligen med lite loppis. En del inhandlat har det blivit till plånkas stora förtvivlan:) Min kära faster kom förbi med en underbar Kockums potta. Har velat ha en jätte länge. Och nu tack vara faster aster ha jag det:) tack.

Vi var på ett av favis ställena i veckan där jag hade spanat in en fåtölj. Den fanns kvar och en lycka spred sig i hela mig. Ibland ångrar man ju att man inte köppt något direkt utan väntat och sedan har den varit såld. Men som tur var stod den där och väntade på mig:)
Den ska bli svart med svarta armstöd och ben. syrran utbildar sig till möbeltapetserare, tack och lov:)
Bara för att ni ska se helheten vart den ska stå, bortom skänken ska jag sätta 5 väggfasta hyllor (svarta) med konsoler från Indiska med alla våra böcker. Så det är en läshörna jag skapar:)
Lampfoten ska också bli svart.

Vi hittade lite annat smått och gott, glasunderlägg som passar mina brickor jag har när jag dukar fin bord. En glasburk till mitt skafferi och ett emaljerat durkslag, har letat länge efter ett:). Min faster hittade en del hon med.

Sedan var jag hos min loppis tant, som inte är en tant utan en kvinna i sina bästa år:) Där jag hade spanat in en liten pall.
Den fick bo i vår nya läshörna

Min syster och Mini Me var iväg en runda oxå. Där hittade jag kakformen jag letat efter som ska bli en adventsljusstake, ett nattduksbord till Mini Me, fler brickor och ljusstakar till kakfat, en vacker sifon, gamla julljushållare och sedan 10 underbart vackra linnehanddukar med monogram, love. Hade egentligen tänkt röda, men blå fungera också bra:)
Min "nya" adventsljusstake.
Så vacker sifon, tror den fungera oxå:)

Igår var jag på kupan i storstaden vi bor nära, där hittade jag en bricka till min samling. Har nu 7 vill ha 10 gärna 12. Till mina fin dukningar :) Har satt min lilla loppistant i jobb igen. Hon skulle kolla igenom hennes gömmor i jakt på fler.
behöver absolut inte vara likadana, bara dom har en vågad kant.

Min Älskade man har även satt upp konsolerna i fönstret i "vår hall", tack älsklingen.

Vi firade även 10 årig förlovning förra veckan, vilket bägge glömde till på kvällen då vi kom på det nästan samtidigt. Så dagen efter fick jag 20 röda rosor. LoVe Ya.
oj så suddig

Har funderat väldigt mycket över mitt liv på sistone. För var gång jag är ledig förväntar jag mig att jag ska få så mycket gjort, men tycker ALDRIG jag får det. Som förra veckan i onsdags när jag var ledig så putsade jag 3 fönster, var på loppisen med faster, bakade med Mini Me, lappade och fixade mitt skafferi, sydde 2 kuddar, tvättade och hängde 2 tvättar + att min bror och hans sambo var här och fikade. Och ändå var jag så besviken när jag gick och la mig att jag inte hade fått något gjort. det tar mig sedan ungefär en vecka att inse att lite gjort, det fick jag faktiskt. Men då har jag malt sönder mig av ångest.
Mitt lilla skafferi.
Dålig bild på fin kudde, en av 2.

Så igår kväll kl 23 så satt jag och skrev ner 11 punkter vad jag skulle göra idag när jag var ledig på förmiddagen. Blev så arg på mig själv att jag eldade upp lappen i morse. Har alltså då bara gjort 2 punkter dammsugit och gjort i ordning lite till i skafferiet. Hade kanske limmat kakfaten OM jag hade hittat min limpistol :P Där emot har jag i stället tagit mig tid att prata länge med 2 vänner i telefon och vilat 30 min extra på morgonen. Tycker inte om att prata i telefon egentligen, eftersom man får så lite gjort då, haha.

Men känner jag mig själv gör jag en ännu längre lista ikväll och tar igen det med råger imorgon då jag är ledig hela dagen:)

Nähä lunch ska jag få i mig nu.

Kram Emma

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Oj oj oj så mycket du fyndat och handlat! Stolen kommer att bli jättefin och mysig att sitta och läsa i!

Jag brukar också ha en massa saker jag ska ha gjort när jag är ledig, men sällan hinner jag med allt, det finns ju så mycket annat vardagligt som ska fixas också! Matlagning, klädtvättning, städning, strykning... Dagen blir ofta för kort!
Men jag tror att man inte ska stressa så mycket, och inte planera så mycket heller för den delen... Göra det man hinner, och resten tar man en annan dag...! :-)

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Oj vad du fyndat mycket fint! :)

Kram Therese